2024 Yılında CİMER’e Rekor Başvuru
İletişim Başkanlığı verilerine göre, CİMER’e 2024 yılında 4 milyon 590 bin başvuru yapıldı. Başvuruların her birine cevap verme zorunluluğu bulunan CİMER’den vatandaşlara yıl içinde 7 milyon 360 bin cevap gönderildi.
İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü ile İşlem Süresi Düştü
CİMER’e yapılan başvuruların işlem süresini kısaltma ve cevap kalitesini artırma amacıyla bu yıl hayata geçirilen ‘İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü’ birimi sayesinde, başvuruların ortalama işlem süresi 12 güne kadar düştü. Başvuruların işlem süreçlerini iyileştirmek için 3 bin 914 kurumun süreçleri incelenirken, 2024’te 636 bülten ve rapor karar alıcılara sunuldu.
En Çok Başvuru Malatya, Ankara ve İzmir’den
CİMER’e başvuranların %44’ü lisans ve lisansüstü mezunlarından oluşurken, en çok başvuru Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul’dan yapıldı.
CİMER’in Başarı Hikayeleri Kitaplaştı
CİMER ile çözüme kavuşturulan taleplerden derlenen kitaplar olan ‘CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 2’ ve ‘CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 3’ ile projelerin başarısı öne çıkarıldı. Ayrıca, ‘Sıfır Atık’ projesine destek mesajları ve gönüllü başvuruları içeren kitap ile CİMER’in uluslararası alandaki tanıtımını sağlayan ’21’inci Yüzyılın Vatandaş Odaklı Yönetim Modeli CİMER’ kitapları da yayınlandı.
Fahrettin Altun: CİMER Hizmetlerini Değerlendirdi
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, CİMER’in halkla ilişkilerde güçlü bir platform olduğunu belirtirken, platformun gelen şikayetlerle suç örgütlerinin çökertilmesine katkı sağladığını vurguladı. Başkan Altun, yapay zeka dönüşümüyle beraber CİMER’in hizmet kalitesinin artırılacağını duyurdu.