Tüm zamanların en çok satan otomobil motoru

Dönüm noktası: Chevy Small Block Motorunun Doğuşu ve LS Serisinin Başlangıcı

Chevy Small Block fikri çaresizlikten doğdu. 1954 yılında yeni model Chevrolet Corvette, otomotiv dünyasında beklenen ilgiyi görmedi ve bu durum Chevrolet yöneticileri ile Corvette’in babası Zora Arkus-Duntov liderliğindeki küçük bir ekibin hayal kırıklığına uğramasına sebep oldu. Sorun, 235-CID sıralı altı motorun sadece 115 beygir gücü üretmesiydi.

LS Serisi Motorlar: Yüz Milyondan Fazla Üretim

Corvette’in satışları o kadar kötüydü ki General Motors modeli iptal etme düşüncesiyle oynadı. Ancak Ed Cole, Corvette’e daha fazla güç vermekle görevlendirildi. Bu nedenle Pontiac’a başvurarak bir valf mekanizması tasarımı için harekete geçti ve yeni bir motor geliştirmeye karar verildi. Sonunda, V8 motor sadece 15 haftada çizim tahtasından üretime geçti. Yeni V8 motor, 1955 Corvette ve Chevrolet Bel Air’e takıldı. 4,3 litrelik yeni küçük bloklu motor, dört namlulu bir Rochester karbüratör ile donatıldığında 195 beygir gücü üretebiliyordu; bu da Blue Flame motorundan 65 beygir daha fazlaydı. Bu gelişmeyle birlikte Corvette’e olan talep arttı ve o zamandan beri başarısı doğrudan Ed Cole ve ekibinin hızlı tepkisine atfedilebilir.

Elbette, LS ailesine ait birkaç farklı motor çeşidi üretildi ve zamanla değişen teknolojiyle birlikte deplasman arttı. LS motorlar 1950’lerin ortalarından 2014’e kadar üretimde kaldı. Bu süre zarfında deplasman 4,3 litreden 6,6 litreye çıkarıldı ve LS, daha büyük motorlar kategorisine yaklaştı.

LS Serisinin en ünlü versiyonu, 1997’de Chevrolet Corvette C5 ile piyasaya sürülen 5,7 litrelik motordu. Bu LS1 motoru, alüminyum gövdesiyle dikkat çekiyor ve 5600 rpm’de 350 beygir gücü üretebiliyordu. GM, bu motoru aile arabalarında, sedanlarda, minibüslerde ve pikaplarda da kullanmıştır. LS serisi motorlar GM’nin ürün yelpazesinin geniş bir bölümüne 20 yıldan fazla güç sağladı. 2014 yılında LS serisi, tamamen yeni bir tasarım olan yeni LT motoruyla değiştirildi. Bu LT motoru, LS motorundan öğrenilen her şeyi geliştirerek V8 motorun üçüncü neslini oluşturdu. Toplamda yüz milyondan fazla LS serisi motor üretildi.

Related Posts

İstanbul’da yaşam maliyeti uçtu: 4 asgari ücreti aştı!

İstanbul’da geçim maliyeti her geçen ay yükselmeye devam ediyor. Yaşam giderlerindeki artış, kentte yaşayan ailelerin bütçesini zorlamayı sürdürüyor. Uzmanlar, bu durumun yakın vadede kalıcı hale gelebileceğini belirtiyor.

İstanbul’da yaşamanın maliyeti belli oldu

İstanbul Planlama Ajansı (İPA), tarafından yapılan araştırmanın sonuçları çarpıcı. İPA, Haziran 2025’e ilişkin “İstanbul’da Yaşam Maliyeti” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Verilere göre, İstanbul’da dört kişilik bir ailenin ortalama yaşam …

Teknoloji devi 9 bin kişiyi işten çıkarıyor

Microsoft binlerce çalışanını etkileecek bir adım atmaya hazırlanıyor. Şirket, çalışanlarının yaklaşık yüzde 4’ünü işten çıkaracağını açıkladı. Açıklamada bu karara ilişkin “en iyi zamanlarda bile stratejik gereksinimlere uyum sağlamak için düzenli …

CHP’den doğalgaz zammına tepki: Hileli yöntemlere başvuruyorlar, zam TÜİK verilerine yansımasın diye temmuz başında açıklandı

CHP’den doğalgaz zammına tepki: Hileli yöntemlere başvuruyorlar, zam TÜİK verilerine yansımasın diye temmuz başında açıklandı

ABD’den beyaz eşyaya yüzde 50 ek vergi geldi

ABD Başkanı Donald Trump’ın ikinci başkanlık dönemiyle birlikte tartışılan vergi uygulamalarına bir yenisi eklendi. Buzdolabı, bulaşık makineleri, çamaşır makineleri, fırın ve ocakların ABD’ye ithal edilmeleri halinde, çelik içeriğine göre yüzde 50 oranında ilave gümrük vergisi uygulanacak.

Araç sahiplerine 31 Temmuz uyarısı: Geciken her ay daha fazlasını ödeyecek

2025 yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin ikinci taksit ödemeleri 1 Temmuz itibarıyla başladı. Yasal sürede ödenmeyen vergilere gecikme faizi uygulanacağından, araç sahiplerinin 31 Temmuz’a kadar yükümlülüklerini yerine getirmesi büyük önem taşıyor.