Hidrojen yakıtlı araçlar, elektrikli araçlara neden yenildi?

Gelecekte Hidrojenle Çalışan Araçlar Yerini Elektrikli Otomobillere Mi Bırakacak?

Evrende hidrojenden daha bol bulunan bir kimyasal element yok, ancak saf ve kullanıma hazır bir formda elde edilmesi yine de zor. Ve bu durum, hidrojenle çalışan araçların sonunu getirmek üzere. En azından şu an için…

Hidrojen, petrol ve doğalgaz gibi kullanılmak istenirse endüstriyel olarak üretilmelidir. Ancak üretim süreci zor ve karbon salınımına yol açar. Elektrikli otomobiller de karbon salınımına neden olsa da, popülerlik anlamında önde görünüyor. Hidrojenle çalışan araçlar ise geride kalmış gibi duruyor.

Hidrojenin güvenli depolanması ve taşınması için altyapı eksikliği nedeniyle tüketim alanları sınırlıdır. Yakıt sağlayan dolum istasyonları az ve yüksek maliyetlidir. Ayrıca hidrojen gazı patlamaya eğilimli ve depolandığı metal borular güvenlik riski taşır.

Hidrojenin enerji verimliliği de düşüktür. Üretim için elektrik harcanır, su elektrolizle ayrıştırılır, sıkıştırılır veya sıvılaştırılır ve ardından yakıt hücresinde tekrar elektrik üretilir. Bu süreçte enerji kaybı %60-70’e kadar çıkabilir. Oysa bataryalı elektrikli araçlarda enerji doğrudan kullanıldığı için daha verimlidir.

Hidrojen Ekonomisi İçin Henüz Erken

Daha temiz, verimli ve güvenli hidrojen üretme yöntemleri araştırılmaktadır. Eğer bu çalışmalar başarılı olursa, sadece otomobiller değil, uçaklar ve hatta uzay gemileri bile hidrojenle çalışabilir. Ancak şu an için elektrikli otomobiller ve lityum-iyon piller daha tercih edilen seçenek gibi görünüyor.

Related Posts

Televizyon karşısında uyumadan önce iki kez düşünün

Pek çok insan için televizyon karşısında uyumak çok doğal bir hareket olabilir. Ama bu aynı zamanda büyük sağlık sorunlarına yol açabilir.

Tesla’nın çipini artık Samsung üretecek

Elon Musk, Samsung’un Tesla için yeni nesil yapay zeka çipleri üreteceğini doğruladı. Teksas’taki dev fabrikada üretilecek bu çiplerle Samsung, TSMC ile küresel rekabette elini güçlendirecek.

FuriosaAI, LG ile küresel oyundaki yerini aldı

Güney Kore merkezli yapay zekâ çipi girişimi FuriosaAI, LG AI Research ile büyük bir iş birliğine imza attı. Şirket, LG’nin kısa süre önce tanıttığı EXAONE 4.0 adlı yeni nesil hibrit yapay zekâ modeli için RNGD adlı çipini tedarik edecek. RNGD …

Otomotiv devi 70 bin aracını geri çağırdı. Şirketten Türkiye açıklaması

Japon otomotiv devi Toyota, bazı modellerinde tespit edilen ekran hatası nedeniyle küresel çapta 69 bin 586 aracı geri çağırma kararı aldı. Temmuz 2022 ile Nisan 2025 arasında, özellikle Avustralya’da satılan araçları kapsayan bu karar, Türkiye’de …

Mistral’in yükselişi önlenemiyor

2023 yılında Paris’te kurulan Mistral AI, kısa sürede Fransa’nın en umut vadeden teknoloji girişimlerinden biri haline geldi. Şirket, sadece Fransa’da değil, tüm Avrupa’da bağımsız ve çevreci yapay zekâ vizyonuyla dikkat çekiyor. Mistral AI, OpenAI …

Vulcain’in yeni saati spor severleri mest etmeye hazırlanıyor

Vulcain’in Skindiver koleksiyonuna eklediği GMT komplikasyonu, dalış saatlerinin işlevselliğini seyahat kolaylığıyla buluşturuyor. 38.3 mm çapındaki kasası ve 200 metre su geçirmezlik özelliğiyle model, dalış için güvenilir bir tercih sunuyor. Mat …