Ticaret Bakanlığı’ndan İndirimli Satış Kampanyalarına İlişkin Duyuru
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, “indirimli satış” kampanyaları düzenleyen satıcı ve sağlayıcıların dikkat etmesi gereken önemli hususlara değinildi. İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihlerinin yanı sıra satışa sunulan mal veya hizmet miktarının sınırlı olması durumunda bu miktarın net bir şekilde belirtilmesi gerektiği vurgulandı.
Açıklamada, hangi ürün veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu ve uygulanacak indirim oranlarının doğru ve açık bir şekilde belirtilmesinin yanı sıra yanıltıcı ifadelerden ve görsellerden kaçınılması gerektiği belirtildi. Ayrıca, şu ifadeler açıklamada yer aldı:
“İndirim miktarı veya oranı belirlenirken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın referans alınması gerekmekte olup, bu indirim öncesindeki fiyat bilgisinin reklamlarda paylaşılması gerekmektedir. Ayrıca, fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı bulunuyorsa, bu bilgilerin açık bir şekilde reklamlarda belirtilmesi büyük önem taşımaktadır.”